måndag, januari 07, 2008

Borta bra, men hemma bäst!

Så var man tillbaka i Stockholm igen efter en dryg vecka i Skåne.
Var i Helsingborg och hälsade på makens familj och vänner.
Firade nyår på en sjukt kul fest med 108 gäster.
Tog en tur till Malmö och gjorde ett efterlängtat besök hos vänner där.
Så var vi slutligen på bröllopsfest i lördags, vilket också var otroligt roligt. En hejdundrandes fest.
Igår åkte vi hem och möttes av vårt hems underbara tystnad och lugn, men också av uppgifter och ansvar som plugg och arbete kräver.

För min egen del tycker jag iofs att det är riktigt skönt att komma in i almanackans ordning igen. Jag klarar inte av för lång tid av oplanerad tid. Jag kan njuta ett tag men sen blir jag rastlös och stressad.
Det är en svaghet, jag vet, men samtidigt en styrka i mitt arbete och mina studier.

Det är verkligen avslappnande att åka bort, men ibland är det minst lika avslappnande att komma hem.

3 kommentarer:

  1. hej cissi jag börjar längta att få träffa dig nu roligt att ni haft det trevligt

    SvaraRadera
  2. Hej mamma!
    Jag fick ditt meddelande på telefonsvararen i söndags. Tänkte jag skulle slå dig en signal när jag kommer hem från föreläsningen ikväll.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag håller med, det är alltid skönt att komma hem och komma in i rutinerna igen.

    Tack för besöket! Det var härligt att ha er här.

    Kram!

    SvaraRadera