torsdag, januari 10, 2008

Arbetsglädje

Jag sitter på jobbet och tar en kort "internetpaus".
Efter två "vita dagar" (= personalvård) med tre-rätters luncher och diverse samvaro känns det roligt att komma igång med arbetet igen efter jul- och nyårshelgerna.
Nästa vecka har jag samling med hjälpledarna för att planera terminens program och försöka tända deras ledarglöd. Veckan därpå sätter grupperna igång.
Det ska bli riktigt spännande faktiskt.

Hela terminen har barnen klagat på vår (ledarnas) musiksmak, så jag har nyss beställt skivor för ca 700 spänn, med lite blandad musik. Främst har barnen eftertraktat HipHop och R&B, så jag har letat noga efter artister inom detta område utan stötande texter och budskap.
Själv rör jag mig inte särskilt ofta i denna musikgenre. Men jag måste säga att det faktiskt var en hel del som mina öron inte hade särskilt mycket emot.
Och vissa låtar känner jag faktiskt igen från dansgolven (Denna bloggare rör sig inte alltför ofta på dessa dansgolv).

Det ska bli spännande att lyssna igenom musiken när de kommer. Ännu mer spännande att höra vad barnen tycker.

2 kommentarer:

  1. jag saknar miniligan, kommer bli sjukt bra den här terminen även om vi tappar massa ledare (a)
    vi ses på måndag :)

    SvaraRadera
  2. Det gör mig väldigt glad att du saknar MiniLigan.
    Det är en mycket bra ledaregenskap hos dig Cornelia!

    SvaraRadera