torsdag, januari 24, 2008

Praktik

Igår fick jag förresten veta var jag ska göra min praktikperiod senare i vår (eller VFU som det så fint heter: VerksamhetsFörlagd Utbildning).
Jag hade önskemål om innerstadsförsamling eftersom jag bara har erfarenhet av förortsförsamlingar.
"Jättebra att du önskar" säger personen som placerar prästkandidaterna på respektive praktikplats.
Med spänning öppnade jag mailet igår och läste...
jag stod långt ner på listan...
noterade att någon långt upp på listan skulle vara i domkyrkoförsamlingen...
hittade till slut mitt namn, och där stod det...
BARKARBY församling!
hmmm.
Jag tror iofs att det kommer bli sjukt bra, men ändå. Jag har hört att den på många sätt ska vara lik den församling jag är aktiv i... intressant.

Jag bemödar mig dock inte att ta upp det. Jag har ju ändå två praktikperioder till!

2 kommentarer:

  1. Mm...Barkarby...mitt i city, verkligen *ler*

    SvaraRadera
  2. är det inte det som ligger precis vid centralen?

    SvaraRadera