fredag, januari 11, 2008

Pausar i plugget

Lördag kväll...
Sitter i skolans bibliotek och skriver på hemtenta.
Är på fråga tre av tre och har skrivit mer än hälften på den frågan.
Men så sa hjärnan "stopp! Nu vill jag ha en paus!"
....så jag öppnade internet.
Kollade mailen för femte gången (fortfarande inga nya mail).
Kollade bloggen (ingen som har kommenterat den senaste halvtimmen).
Läste några andra bloggar (för andra gången).
Insåg att om jag ska ha något att göra på internet just nu är det bäst att jag bloggar själv!

så... för att parafrasera Luther (det är honom jag tentar nu):
Här sitter jag och kan inte annat!

Frågan jag håller på med är att jämföra Luther och Calvin.
Jag är trött på att göra det nu! Det är lördagskväll, jag vill gå hem och typ... eh... alltså... vad gör man en lördagskväll? titta på film kanske!?
I alla fall vara klar med hemtentan och slappna av.

Bäst att fortsätta min jämförelse.

2 kommentarer:

  1. Jag kan glädja dig med att det inte är nåt att kolla på tv annat än sista delen av sagan om ringen och det sägs att de förstår ringen på slutet så alla timmarna inför meningslösa orch-strider är ja just meningslösa...

    Luther är ju spännande. Och Calvin. Och deras efterträdares tolkningar av dem... Lycka till med det sista på tentan!

    SvaraRadera
  2. Tack! Skickade in dem alldeles precis nyss. Känns bra. 19 timmar i förväg. Bara en sån sak!

    Konstigt att detta inlägg står daterat till i fredags. Jag skrev det kvart i nio i lördags kväll.

    weird...

    SvaraRadera