onsdag, januari 30, 2008

När saker inte disk-uteras

Ibland sker saker rätt över ens huvud. Det är inte uppskattat!

Igår kväll hade vi hemmabiokväll med ena juniorgruppen (vilket var sjukt lyckat). Samtidigt var det våningen ovanför oss VVV-kväll (Vuxen-pedagogiskt arbete i församlingen).
När jag kommer upptäcker jag att diskmaskinen i juniorernas lokal är bortplockad. Den hade då tagits upp till köket ovanför (som saknat diskmaskin ett bra tag). Min tanke var: Oj, ambitiöst att släpa upp den för en kväll!
På dagens personalmöte kom det upp att så inte var fallet, utan den hade släpats upp för resten av terminen.
Hmm...
Det var ingen som hade nämnt detta för mig.
intressant.

Nu har jag ställts inför två val: Köpa en hushållsmaskin "så länge" (som tar ca 1,5-2 timmarper disk), eller bära upp min disk en våning för varje disktillfälle.
Jag har inga (större) problem med att släpa upp min disk de gånger det handlar om, vad jag däremot har problem med är att ingen hade så mycket som nämnt detta för mig i förväg!

Tanke: Vad hade hänt om det hade varit omvänt?

2 kommentarer:

  1. *flinar igenkännande* mm, så bekant det känns, som om jag var tillbaka... Nej, om det hade varit tvärtom hade det nog hörts. Ordentligt. Tyvärr är det så att vissa verksamheter är "viktigare" än andra. Men så är det verkligen inte överallt!

    SvaraRadera
  2. Låter bra. Då finns det hopp för kyrkan.
    *ler*

    SvaraRadera