tisdag, januari 15, 2008

Luther, Luther och åter Luther.

Ah!
Lämnade in min hemtenta redan klockan 15.00 i söndags (den skulle vara inne kl.10.00 på måndagen).
Nästa kurs börjar inte förrän nästa vecka, och på fredag ska jag sitta tentavakt hela dagen så då ska jag läsa in mig lite på den kursen.

Jag har dessutom börjat diskutera min uppsats med en av lärarna.
Jag ska skriva i systematisk teologi, och man kan ju tro att jag skulle ha tröttnat på Luther efter höstterminen men ICKE! Jag blev faktiskt alldeles tagen och inspirerad och funderar på att skriva min uppsats om Luthers syn på kallelsen och koppla det till Svenska kyrkan idag (ska försöka hitta någon nutida teolog som skriver om kallelsen).

Alla tips, idéer och tankar välkomnas med stor GLÄDJE!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar