måndag, augusti 11, 2008

Tillbaka i den stora staden

Idag är jag rätt trött i min rygg eftersom jag spenderade sju timmar på en swebus-buss igår.
Men det är riktigt skönt att vara hemma igen, att sova i sin egen säng, att bestämma över sitt eget kylskåp, att vara herre i sitt eget hus. Det har varit en helt underbar semester och man känner sig nästan som hemma hos svärföräldrarna... men man är aldrig så avslappnad som när man kommer hem efter att ha varit borta i fem veckor.
Efter att ha sprungit runt och fixat lite i lägenheten och packat upp lite grand, värmde vi på lasagnen i ugnen som min älskade mamma kommit över med (tack mamma, den var supergod som vanligt!), tog ett glas vin och satte oss i vardagsrummet och tittade på en film, i vpr egen fåtölj, i vår egen soffa, och så småningom somnade vi i vår egen säng.

Men all tid är värdefull, så denna dag är inge vilodag. Efter en liten sovmorgon begav vi oss till skolan.
Nu sitter jag och småstartar på min uppsats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar