onsdag, augusti 27, 2008

Träningsdagbok för några dagar...

hmmm, det känns kanske som om jag har blivit besatt av detta att komma i form...?!
...det stämmer! Jag är särskilt besatt av min stegräknare och bär den verkligen överallt! Sån är jag, jag blir lätt besatt av saker och ting. oftast lyckas jag styra det så att jag blir besatt av bra saker, till exempel av att följa mitt pluggschema till punkt och pricka (alltså jag menar verkligen slaviskt) vilket gör att jag kan göra helt andra saker på kvällar och helger, eller som att komma upp i 15000 steg varje dag (är inte riktigt där ännu men ligger i alla fall nästan alltid på minimigränsen 10000 steg!).
Ibland går min besatthet lite för långt, så där så att jag inte riktigt kan tänka utanför lådan. Då försöker min man skaka om mig och så bygger jag en helt ny låda.
Nog om min besatthet...
Nu till dagboken:

Söndag 24/8
Hade glömt stegräknaren (och söndag räknas ju som vilodag i min almanacka), men jag gissar att jag gick ungefär 6000 steg

Måndag 25/8
16346 steg

Tisdag 26/8
11270 steg


Det var alldeles för länge sen jag gjorde styrkeövningar nu. Ikväll ska det bli ändring på det! (ni får gärna vara på mig annars).
Och i morgon börjar kursen i Lindy Hop! JIPPIE!!!!!

2 kommentarer:

  1. Haha... Styrkeövningar ska vara bra har jag hört. Själv sysslar jag inte med sånt! ;) (Såklart mer av lathet än av obehov.) På lördag kl 14 ska Mirjam (som jag bott tillsammans med) ha sin Friskis & svettis-ledardiplomering, vilket innebär gratisträning för de som hakar på. Inne i stan. Vill du gå med mig? (Jag är superkass på F&S för övrigt.) Kram

    SvaraRadera
  2. åh! hade varit jättekul, men jag är i Jönköping i helgen!
    Gu va synd.
    hoppas du hittar nån att gå med

    SvaraRadera