måndag, augusti 11, 2008

Det finns inget dåligt väder...

Okej! Denna sommar har jag shoppat mer än jag typ gjort hittils i mitt vuxna liv. Låter det som en överdrift? Avgör själva efter redovisningen nedan!
Så här ser högen ut på sängen av mina nya kläder och då missade jag ändå två plagg.





1. Rosa linne
2. Sjukt sköna jeans



3. Grön tunika som är riktigt snygg till vardags med leggings och flip flops, men byter man ut flip flopsen mot ett par klackar och lägger till ett bälte är det bara att dra på lite smycken, smink och dra ut på party!
4. Bälte


5. Skor. Dessa var nedsatta från 600kr till 100kr. Snacka om kap!


6. Svart t-shirt. Saknade en sådan i min basgarderob.


7. Röd, mjuk, långärmad tröja. Sjukt mysig


8. Brunt festlinne. Detta fick jag för 50 spänn. Det är några paljetter som behöver lite textillim, men sen är jag snyggast på festen!


9. Långärmad randig tröja.


10. Tajt, långärmad grå tröja. Ytterligare ett plagg till basgarderoben.


11. Brunt linne med spetsdetalj.
12. Svart solhatt


13. Solhatt
14. solglasögon
(föreställ dig Birgitte Bardot)


15. Skjorta. Denna valde min man ut till mig i en butik i Köpenhamn.


16. Svart linne


17. Blå t-shirt. Den gör sig skit-bra till mina ögon.
18. Grå-rutig keps. I looooooove it!


En morgon vaknade jag och kände mitt bankomatkort i bakfickan alldeles böjt. I mitt försök att böja tillbaka det knäcktes kortet. Kan Gud tala mer klarspråk än så?!
Jag har sällan sett min man så lycklig.


6 kommentarer:

  1. Haha, mitt ID-kort är typ böjt fast det har inte gått sönder än :) Däremot slukade bankomaten mitt bankomatkort för att det var lite böjt! ;\

    Till skillnad från dig har jag knappt shoppat någonting den här sommaren, men jag har köpt världens mysigaste kofta!

    Och jag vet inte om du hinner se det här innan fredag, men jag skulle behöva hjälp med en grej. En person i Bibeln som typ är känd för att liksom ta vara på dagen om du förstår. Som såg till att leva varje minut som att det var den sista. Om du vet ifall det finns någon sådan? :) Tack så mycket <3

    SvaraRadera
  2. Haha! Värsta supermodellen, ju. :) Jag har ett liknande problem... (om man nu behöver se det som ett problem) Vet inte hur jag ska få med alla kläder tillbaka till storsta'n... Men kortet. Det är helt. Snygga bilder, o kläder. Vi ses! Kram

    SvaraRadera
  3. Jo, jag hade också det problemet. vi hade ju dessutom varit i Helsingör och handlat lite boxviner med oss hem.
    Det löste sig pga att mina föräldrar var på semester i Helsingborg och kunde ta med sig en hel del packning hem i sin bil.
    Du kanske helt enkelt får lämna lite bakom dig och hoppas att någon trevlig familjemedlem kommer till din undsättning och hälsar på dig i storstan snart!

    Det var mitt enda och bästa tips.
    Lycka till! =)

    SvaraRadera
  4. Cornelia: Vad ska du använda denna bibelperson till?
    Det är faktiskt inte helt lätt att komma på någon på rak arm. Men en person som ju måtte ha levt var dag som om den var den sista är ju Paulus. Han (och många kristna runt omkring honom) tänkte ju sig att Jesus skulle komma tillbaka när som helst för att döma världen och för att föra med sig de rättfärdiga till sitt rike. Eftersom detta kunde hända när som helst var Paulus ivrig med att sprida budskapet (evangeliet) om Jesus och stödja (och förmana) församligarna.

    Var detta någon hjälp? Om du vill kan jag ta fram lite specifika och hjälpsamma texter du kan titta på.

    SvaraRadera
  5. Jag håller på att skriva en andaktstext till på fredag när vi ska ha öppen fredag och jag tror nog att Paulus kan fungera rätt bra. Tack så jättemycket :)

    SvaraRadera
  6. any time!
    Vad kul att det äår öppen fredag. jag och maken kanske kommer förbi.
    Lycka till. Det är bara att säga till om du vill ha mer hjälp.

    SvaraRadera