tisdag, oktober 07, 2008

Tankspridda tider

Suck!
Just nu kommer jag ingenvart med mina studier.
Förra veckan fick jag i princip ingenting gjort.
Idag har jag varit här sen halvtio och ännu inte fått nånting gjort.
Tänk vad internet kan göra med en människa. 

Jag är tankspridd.
Det är mycket som rör sig i huvudet nu, mycket som handlar om framtiden.
Jag kan inte berätta några detaljer här på bloggen, men det är ju ingen hemlighet att jag blir färdig präst om drygt ett år och min make blir färdig pastor i vår.
Det är inte säkert att vi kan bo kvar i Stockholm, hur gärna vi än vill. Det är till och med inte särskilt troligt att det finns en pastorstjänst till honom i stan.
Så det är mycket som rör sig i huvudet nu.
Det är mycket osäkerheter, framtiden är svår att se.

För de som inte känner mig kan jag berätta att jag är en person med kontrollbehov, inte alldeles för extremt, men jag planerar gärna både en och två gånger, och jag tycker inte om att inte kunna styra över min egen situation.
Därför är det lite obehagligt för mig nu. Det är ingenting farligt, men obehagligt.

Det är mycket som rör sig i huvudet just nu.
Inte konstigt att man inte får någonting gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar