måndag, oktober 13, 2008

Apostolisk hip-hop

Det har varit en rolig helg fylld med partyn.
I fredags var jag hemma hos min far på 65-årskalas, i lördags hade vi 25-årskalas för maken, igår var det skivsläpps-party i Kista och idag är det återigen 25-kalas för maken - denna gång för familjen (det är idag han fyller).

Men jag måste skriva om skivan som släpptes igår: misericordia.

David har skrivit svensk historia med detta album, där han förenar liturgi med förortens hip-hop. Och han gör det sjukt bra.
Jag lyssnade på skivan igår när jag kom hem och återigen i morse så fort vi klivit upp. Och jag vill bara hem och lyssna på den ännu mer. Ska lägga in den på mobilen ikväll.

Alla ni som på något sätt är engagerade i en kyrka, särskilt ni som är engagerade i ungdomar, du som är ungdom, du som gillar hip-hop, du som gillar liturgi: KÖP SKIVAN! Det kan du göra antingen här eller här eller här.
David förkunnar rakt in i våra hjärtan!

Skivan är:
- genomtänkt
- genomarbetad
- teologiskt djup
- musikaliskt bra
- inspirerande
- sporrande

hemsidan kan du lyssna på några av låtarna och kika på texterna.
Mina favoriter just nu är: Förbarma dig över oss - litania, Var hälsad! och Nunc Dimittis.
Gå inte miste om denna skiva. Den är väl värd pengarna.

2 kommentarer:

  1. GRATTIS FREDRIK! :D

    SvaraRadera
  2. Vad bra skivan verkar! Vad roligt! Jag visste inte att David sysslade med sånt. :) Och så kan du ju säga grattis till Fredrik från mig om du vill. ;) Kram

    SvaraRadera