fredag, oktober 24, 2008

Pred 12:12

Fredag...
Dagen börjar lida mot sitt slut...
Var sitter Cissi om inte på skolan...
Försöker fortfarande få bukt på Luther...
Snart skrivit klart kapitlet om honom...
Sen ska jag läsa igenom det...
Formulera om...
Fylla i...
Flytta om...
Skicka in..
Bli av med skiten...

Så här ser det ut på "mitt" skrivbord i biblioteket. 

Böckerna till höger om datorn fick inte plats på bilden, men de är där. Varför valde jag att skriva om en sån himla produktiv teolog för?!?
Ni kanske förstår att man blir trött bara av att sätta sig ner!

Ska bli klar så fort som möjligt. Sen ska jag gå hem och ha en ledig fredagkväll... typ framför tv:n eller nåt.

Helgen: Plugga!!!! Förvånad någon?!
...

3 kommentarer:

  1. Det blir lätt så, jag har också mängder av plugg att göra. Varför välja en så produktiv teolog säger du, för att han är bra säger jag :) Ha en bra helg trots allt plugg!

    SvaraRadera
  2. jo man kan ju tycka gott om Luther..
    Men när man studerar just hans hamartiologi så kan man också bli rätt mörkrädd, framför allt över den otroligt pessimistiska människosyn och Gudsbild som kommer fram.

    Tack så mycket.
    Min helg blir nog rätt bra ändå, ska sitta hemma och plugga och då brukar det kännas lite mera som helg... =) Det gäller att lura sig sjläv ;)

    SvaraRadera
  3. Jag är bara i början av mina teologistudier så nån gång kommer jag nog också till Luther, det är klart att allt har två sidor.

    Nu fattade jag rubriken också, insidehumor på hög nivå :p

    SvaraRadera