tisdag, oktober 07, 2008

Herre, visa mig din väg...

När jag läste Marias blogg idag blev jag påmind om att det är den heliga Birgittas dag idag.
Det är ett helgon som har inspirerat mig en hel del, kanske främst pga att jag bodde en termin i Vadstena och spenderade tid i klosterkykan i princip tre gånger varje dag i 20 veckor.
Då är det nog oundvikligt att inte påverkas av de spår hon har satt på platsen man sitter.

Den bön hon har formulerat är ju välkänd och ord som säger allt. Och i den situation jag står inför nu... då jag inte vet var jag kommer bo om ett år, hur vår ekonomi kommer att se ut och hur vår sociala krets kommer att se ut, är hennes ord välbehövliga att forma med mina egna läppar:

Herre, visa mig din väg, och gör mig villig att vandra den.

1 kommentar:

  1. Och det finns en annan, en ännu bättre i mina ögon, som jag mumlar ofta, ofta: "All shall be well, and all shall be well, and all manner of thing shall be well". Mother Julian av Norwich, vilken kvinna.
    Och framförallt är den bönen skön när det gungar för mycket under fötterna...

    SvaraRadera