måndag, september 22, 2008

Är det synd att sluta nu?

Sitter och skriver på min uppsats.
På torsdag måste jag bli klar med mitt första kapitel som handlar om Augustinus syn på synd. Har skrivit mer än hälften av detta kapitel men så fastnade jag. Det blev helt enkelt tråkigt att sitta och skriva.
Jag installerade sims på datorn hemma igår så nu skulle jag så gärna vilja gå hem och spela lite...
I morgon, har jag bestämt mig för, ska jag bli klar med det här kapitlet. På onsdag ska jag finslipa det och på torsdag ska jag läsa igenom det och gå vidare.
Det roliga är att jag egentligen inte har börjat skriva om Augustinus syn på synden ännu. Det är den här första delen som man ju måste ha med om man vill att den som läser ska förstå något: människosyn, syn på skapelsen, syn på Guds väsen osv. Man kan liksom inte beskriva Augustinus syn på synd utan att ha med det.
Det härliga är att i morgon får jag skriva på den roliga delen, den jag har jobbat fram mot hela tiden nu...

Nej... nu tar jag och går hem och spelar dataspel, så får jag börja med något riktigt roligt i morgon.
Vill ni veta vad rubriken är till det avsnitt jag ska börja på i morgon bitti? (som om jag inte tänker skriva det även om ni inte vill, fast å andra sidan så kan ni ju bara sluta läsa i sånt fall!) 
Syndafallet

Yeah man! Det är grejer det. Fy vad kul det ska bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar