onsdag, september 17, 2008

Idag blir ingenting gjort

Det har jag nämligen bestämt mig för.
Kl. 19.15 ikväll sitter jag på Silja Galaxy med några kursare och ska just hugga in i en smutsig buffé. Det ska bli sjukt skönt att komma iväg och bara göra något helt annat ett dygn. Jag kommer förstås att tänka en hel del på uppsatsen fast kanske inte på det superseriösa planet. Eftersom vi bara är blivande präster och pastor som ska åka så ser vi resan som ett slags kyrkomöte, en synod om man så vill.
Ja, visst måste man kunna ha humor om man ska bege sig in i kyrkans värld för livet.
Det lär bli många invecklade, krångliga och skumma, roliga, tråkiga och sjuka diskussioner och samtal. Vi lär ha otroligt kul: har vi bara hälften så kul som vi har på fikarasterna så lär detta gå i hamn (höhö, älskar inte ni också när man får till en ordvits? Det värsta med mig är att jag inte kan låta bli att poängtera det hela och så dör det hela... fast det är ju också rätt komiskt).

Nu sitter jag på skolan... det lär inte bli någonting gjort dock, eftersom vi ska bege oss härifrån redan vid halv tre och om en kvart är det lunch.
Men bara det faktum att jag har varit här idag gör att det känns lite mer som att jag har pluggat...
...även om sanningen är att jag bara har surfat!

2 kommentarer:

  1. Kan man inte vitsa med ord får man inte bli präst, det är sant!!!

    SvaraRadera
  2. Då är min framtid säkrad!
    ;)

    SvaraRadera