måndag, februari 11, 2008

På torsdag hinner jag nog klämma in lite vila i schemat!

Vilken dag!
Eller snarare: vilka dagar!
Har haft barn och ungdomshelg i kyrkan under helgen, vilket innebär att jag jobbade mellan lördag kl.9.30 tom söndag kl.16.00 - Med BARN!!!
Man kan uttrycka det såhär: Jag var trött när jag kom hem igår kväll!
Men det har varit otroligt roligt, och allt gick verkligen bra. Och barnen var så söta och snälla och busiga också förstås.
Man kunde ju önskat att jag skulle haft en ledig dag idag, men vilken värld skulle jag leva i då?!?
Började nio i morse. Klockan tolv åkte jag till Ersta kyrka, för att ha röst och gestaltning (som man måste gå om man ska bli präst). Idag skulle vi hålla en varsin predikan, vilket alltså innebar att jag inte riktigt kunde vila när jag kom hem i går kväll.
Predikan gick bra och det var bara att vända tillbaka till jobbet igen.

Har nu haft juniorgrupp. Vi har pysslat och bakat. Det var otroligt kul, men trött är jag...
Imorgon väntar kurslitteratur och föreläsning. På onsdag är det jobbdags igen.
På torsdag tänker jag ta en liten sovmorgon innan min eftermiddags-föreläsning.
Det är jag värd!

2 kommentarer:

  1. Hej söt!
    Är du på jobbet på måndag eftermiddag? Kan hända att du får besök i så fall... Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad roligt.
    Jajamensan det är jag.
    Är på röst och gestaltning efter lunch, men kommer tillbaka till typ tre.

    SvaraRadera