måndag, februari 18, 2008

Förkylning och melodifestival

Nä nu har det ju inte skrivits på riktigt länge här.
Hade, som förra inlägget antydde, en hel del att göra förra veckan. På torsdagen bröt sedan en rejäl förkylning ut.
Så min äntligen tomma helg, spenderades mest i sängen och soffan... och gångvägen där emellan.
Men idag mår jag lite bättre och har varit på jobbet. Där hälsade en utomstädes vän på, som jag inte träffat sen i januari när jag och maken hälsade på hos henne. Det måste nog klassas som dagens höjdpunkt. Hon lyste upp min dag. Tack!

Nu måste ju här skrivas någpt om melodifestivalen:
1. Eftersom jag jobbade förra lördagen fick jag se reprisen i fredags... och FY! vilket förfärligt innehåll. Vilka är det som sitter i den där juryn egentligen? Det enda godkända bidraget i Göteborg - Lullaby - kom inte ens med bland fem-i-topp. Nej, det var verkligen en besvikelse.
Västerås var ju definitivt bättre.
I like:
Sanna Nielsen
Häggkvist & Jonsson
Rongedal

Men ärligt talat: Har inte SVT fått nog av att suga ut pengar av folk genom att arrangera alla dessa delfinaler? Ska vi dessutom luras att ringa och rösta två gånger på favoritlåten?!
Man undrar ju vart världen är på väg!!!

1 kommentar:

  1. Tack själv, kära du! Det var några härliga timmar!

    SvaraRadera