tisdag, augusti 18, 2009

Var är alla bollarna?

Jag har alltid varit en sån där person som alltid har många bollar i luften som man säger.
Jag har tränat, varit aktiv i kyrkan, sjungit eller spelat i band, jobbat o.s.v.
Om jag är aktiv inom någonting är jag verkligen aktiv! Jag tycker helt enkelt inte om att göra saker halvdant.
Nu i höst kommer jag att börja spela i en amatörorkester 2 timmar varje tisdag kväll (fiol), varje söndag kväll och någon kväll till vissa veckor kommer jag att träna tonårstjejer i gymnastik, jag kommer att vara gudstjänstvärd några helger i månaden, dansa lindy hop varje torsdag kväll, och försöka ta mig till ungdomskvällarna i Vällingby så ofta jag hinner och orkar (denna församling ligger sen jag flyttade i våras en timmes resfärd hemifrån).
Förutom allt detta ska jag alltså plugga heltid och försöka ha ett liv med min man. Jag inser att om jag någonsin får barn måste jag börja prioritera bort!

Nu sitter jag här hemma...
sommarjobbet slutade i söndags, skolan börjar inte förrän på måndag. Orkestern har inte startat ännu och inte heller lindy hop-kursen. Maken jobbar och solen gömmer sig bakom molnen...
Vad gör man då?!

Borde kanske öva lite fiol, fräscha upp grekiskan lite inför kursstart, ta mig ut i friska luften lite eller åtminstone inte sitta stilla på rumpan...

...jag surfar.
Jag antar att jag även är en sån där person som bara har ett på- och ett avläge. Skulle behöva en dimmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar