fredag, augusti 07, 2009

Alltid roar man någon

I morse var jag mycket trött efter en jobbig natt. (se föregående blogginlägg). Efter att ha gått upp en andra gång efter ett misslyckat insomningsförsök la jag mig på min spikmatta. Och tänka sig - det hjälpte!
Men som sagt, tröttheten var enorm på morgonen, något som kanske ändå roade min internetbank. Följande "konversation" ägde nämligen rum före frukost efter att jag noggrant hade räknat med hjälp av mina fingrar:


Från Cecilia Södertun
Mottaget 09-08-07 07:39
Meddelande Hej.
Jag överförde just 700 kr från mitt e-sparkonto till mitt privatkonto.
Saldo före överföringen var på sparkonton 3300,28. Efter överföringen var saldo 2600,28. Det har alltså dragits 800 kr istället för 700. Dock har det bara kommit in 700 kr på mitt privatkonto.
Kan ni åtgärda detta på något sätt?
Vänliga hälsningar
/Cecilia Södertun


Från Cecilia Södertun
Mottaget 09-08-07 07:41
Meddelande Hej.
Jag skickade just ett meddelande till er som visar att jag har glömt all den matematik jag någonsin har lärt mig. Jag ber om ursäkt för detta. Allt stämmer och jag skäms litegrann.
Hälsningar
/Cecilia Södertun


Från Internetbankens Kundtjänst
Mottaget 09-08-07 07:48
Meddelande Hej.
Tack för din fråga.
Det har endast dragits 700 kronor från ditt e-sparkonto.
3300-2600=700 kronor
Med vänlig hälsning
Swedbank AB (publ)
Catharina Wirén


Är det inte intressant att det aldrig slog mig att använda miniräknare innan jag tog kontakt med min bank? Jag litade blint på att det räckte med sex fingrar för att räkna till sju (!).
Jag hoppas innerligt att jag aldrig behöver möta Catharina Wiréns blick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar