fredag, september 25, 2009

bara en enkel präst

Nu närmar det sig...
Har i stort sett skrivit klart min ansökan till sluttermin på PIUS, plockat fram alla bilagor jag kunnat hitta, lagt allt i ett fint kuvert och nu saknas bara frimärke.
Häromdagen ringde jag till Wingemodeller och bokade in mig där för kaftan.
Och så har jag surfat runt och tittat på prästkläder och HJÄLP!!! Så mycket olika alternativ det finns om man är tjej. Jag blir helt galen. Svårast verkar vara att hitta en helt vanlig "traditionell" prästskjorta som är figursydd efter kvinnliga former. Jag tycker mig hitta ALLT utom just det. Det är tunikor och klänningar och tunna tröjor och hej kom och hjälp mig. Men den där vanliga enkla skjortan... var är den? 
Jag vill ju inte vara en KVINNLIG präst, jag vill bara vara präst.

Är det förresten någon som vet om man får ha talar i stället för kaftan?

3 kommentarer:

  1. På http://www.clergycollection.com/index2.html finns både herr- och damskjortor. Lycka till! /Allan

    SvaraRadera
  2. Tror inte talar går hem (sade hon som i stort sett har en ;), men kolla med stiftet. De har bra koll på vilka krav de har (även om det, förstå, är lättare att få förlåtelse än tillåtelse...)

    SvaraRadera
  3. DiWa Design i Eskilstuna syr upp precis sådana skjortor som du vill ha, bara du förklarar för dem hur du hatr tänkt! De är jättesnälla, och inte alls dyra!

    SvaraRadera