torsdag, september 03, 2009

Jo, jag närmar mig ju tretti-strecket så snart får jag ju inte vara med i svenska kyrkans unga

Okej...
Jag ser mig själv som rätt ung med mina ringa 26 år i branchen (branchen i betydelsen livet). Jag var rätt ung när vi fick vår första dator i hemmet och med den kom internet, ynka 16 år, gick första året på gymnasiet. Så jag ingår liksom i den där generationen som började chatta och förkorta allting. "iofs" "irl" "lol" osv. Det där hänger jag med på. 
Vad jag dock inte hänger med på är alla smilies. De tillhör generationen efter mig. 
Alltså på min tid gjorde man glad gubbe och ledsen gubbe. That's it! Men nu kommer det en himla massa gubbar - det är gubbar som lipar, blinkar, lipar och blinkar samtidigt, gråter, skrattar osv. Jag börjar hänga med på de flesta, men det är en gubbe (i alla fall tror jag att det är en gubbe, det skulle kunna vara en förkortning också), som jag ser överallt men som jag ännu inte fattar och det är denna:

(a)

Är det någon som kan hjälpa mig med detta? Är det kanske förkortning på "asgarv"? Den tycks bara finnas med när folk skriver något roligt. Kanske någon tonåring där ute som kan hjälpa mig?

2 kommentarer:

  1. Cissi,
    När man skriver (a) betyder det Ängel. Att man vill vara liten och söt, som en ängel, kan användas om man ber någon om något. Lite svårt att förklara, men det kanske hjälpte dig ngt iaf. :)

    SvaraRadera
  2. Tack, Malin.
    Det hela blev lite klarare nu!
    =)

    SvaraRadera