fredag, juni 26, 2009

Så kom då det fruktade tandläkarbesöket

Var hos tandläkaren igår. Det var ungefär 6 år sen mitt senaste besök.
Jag var rätt nervös - hur många hål har jag egentligen?!? - minst 3 måste det vara. Och HerreGud så mycket tandsten, och mina visdomständer som växer så fruktansvärt snett... dem vill de säkert dra ut. Det kommer vara mycket smärta och det kommer svida minst lika mycket i plånboken.

När jag kom dit var det en tandhygienist som undersökte mig. Jag har hört otroligt många berättelser om tandhygienister. I dessa berättelser pratar de med en som om man gick i mellanstadiet och att de verkligen skambelägger en. ÅH NEJ! Ska en SÅN undersöka mig nu?!?!
Hon var enormt trevlig - varken skambeläggande eller nedlåtande i sitt sätt att prata med mig. Jag hade rent av rätt kul i den där tandläkarstolen.
Sen kom tandläkaren - anledningen till att jag valde just denna tandläkare var att min man hade gått dit och tyckte att han var så trevlig.
Tandläkaren äntrar rummet...
...
Tandläkaren är en hunk!!!!!!!
Åh nej! Ska de där gyllenbruna ögonen stirra in i min tandstensmun? Jag som är osminkad och allt idag.... PINSAMT!!!

På kvällen skällde jag ut min make.
Nästa gång blir det åtminstone lite mascara...

Just det: Jag hade tandsten och ett hål. That's it!
På vägen därifrån tog jag en karamell.

2 kommentarer:

  1. Du menar att du förväntar dig att bli varnad av din man om att tandis är snygg??? HAde han lagt märke till sånt hade han väl inte skickat dit dig ;-)

    SvaraRadera
  2. haha! kanske är sant.
    Han bara skrattade åt mig när jag skällde ut honom. Jag såg ju framför mig en något äldre man...
    Snacka om att jag ska både borsta tnderna och köra munskölj inför nästa besök - man vill ju inte andas illa på den där!

    SvaraRadera