måndag, december 10, 2007

Sju önskningar

Jag har blivit utmanad av Maria och Jenny.
Regler: Skriv en önskelista med sju önskningar. Motivera dem, kort eller långt. Tagga sju bloggare som ska göra detsamma.

1. Fred på jorden!
Ja visst är det klyschigt, men jag vill ha det för det.

2. Lugn och ledighet.
Jag älskar att jobba med det jag gör, men jag älskar att vila också. Med vila menar jag att sitta stilla i en fåtölj men också att utföra någon av mina hobbys som bara har fått ligga på hyllan alldeles för länge nu: fiol, sång, handarbete, kanske till och med en och annan springtur!

3. Större säng.
120 börjar verkligen kännas trångt på två pers... särskilt när man är sjuk och svettig!

4. Massaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaage!
Snälla nån, gå lös på min ömma rygg!!!

5. Fiollektioner.
På så vis måste jag ta tag i mitt lärande.

6. En ny aftonklänning till nyårsafton.
Jag är klänningsfreak!

7. Kärlek.
Jaja, ännu en klyscha. Det struntar jag i, det finns en anledning till att klyschorna blivit klyschor.

Härmed utmanar jag: Cornelia, Allan, Katarina, Jessica och Ellie.
Jag håller med Maria... det är alldeles för mycket med sju personer. Jag är nästan den enda i min bekantskapskrets som gett efter för bloglivet.

3 kommentarer:

  1. Hej! Såg att du hade komm. på min blogg. Kul att du hälsade på! Hur långt har du kommit i dina studier?

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag fick ett mejl om att du skrivit en kommentar i min gamla blogg. Jag har startat om med lite teologi och politik på http://systematiker.wordpress.com.

    Tack själv för dagen! :)

    Kram Allan

    SvaraRadera
  3. eva: jag är inne på mitt fjärde år, men jobbar just nu ca 20 tim/v och studerar halvfart. Ska gå den nya varianten så jag tar ett tag till på mig. Ska gå PA-kursen i vår.
    Hur långt har du själv kommit?

    Allan: oki. Då ska jag länka till din nya sida!

    SvaraRadera