måndag, december 03, 2007

...sex timmar senare

Så fann jag till slut änden av den här arbetsdagen.
Jag är trött och svag i kroppen.
Men det har ändå varit en av de roligaste arbetsdagar jag någonsin haft.
Det har varit en lång dag, ja... men den har varit händelserik och jag har nog faktiskt inte haft en enda tråkig arbetsuppgift.

Det är ju inte alla som får betalt för att leka i två timmar (eller snarare 1 och en halv eftersom vi den första halvtimmen drack glögg och åt pepparkakor och lussebullar!).
Det är heller inte alla som får betlt för att prata med en åsna i form av en präst iklädd säckväv.
Det är då verkligen inte alla som har nöjet att baka pepparkakor och julpyssla för att sedan tillsammans med lite trevligt folk i olika åldrar avnjuta (nåja) pepparkakorna tillsammans med ett glas julmust.

Ja, ni förstår vart jag vill komma.
Jag gillar mitt jobb helt enkelt. Det är ett oerhört varierat jobb där jag själv får sätta mina egna gränser.
Spännande och utmanande.
men visst är jag trött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar