tisdag, oktober 16, 2007

Tristess väcker kreativiteten

Ibland blir jag bara sådär riktigt sugen på att göra saker.
Det är alltid kreativa saker.
I våras när jag satt med foten i paket och hade tråkigt hela dagarna började jag skriva en bok. Den kommer jag väl ta tag i nästa gång jag har extremt lite att göra, vilket inte inträffar särskilt ofta i mitt liv.

Idag sitter jag här på mitt arbetsrum. Det har varit en ganska lång dag: Jag började dagen med att vakna med huvudvärk, lyckades inte få i mig någon frukost och var således inte så värst pigg under förmiddagen.
Sen har arbetsdagen mest inneburit en massa förberedande inför morgondagens barngrupp vilket har skett i min ensamhet vilket har medfört att jag i tystnaden fortsatt att känna mig rätt trött.
När nu arbetsdagen slutat och jag sitter här omgiven av pysselböcker, pandurokataloger och annat spännande, har jag känt ett sug efter särskilt två saker:

1. Lära mig sticka och sticka en mysig sjal
2. Lära mig sy ett lapptäcke och göra detta

Det ska faktiskt bli kul att göra dessa två saker. Särskilt som jag egentligen borde plugga.
För det verkar ju otroligt mycket roligare att sticka än att plugga.
Så har jag ju fiolen att öva på också och det kan man ju faktiskt inte göra hur sent på kvällen som helst heller.

Ser fram emot en spännande och kreativ afton

4 kommentarer:

  1. hej. jag kan lära dig sticka kramar mamma

    SvaraRadera
  2. Hoppas hon får större lycka med dig än hon hade med mig. Jag e inge bra på stickning kram å lycka till

    SvaraRadera
  3. Jag lärde mig sticka igår kväll framför tvn. Har stickat typ sju varv elelr nåt... Gör en vääääldigt bred sjal. Blir kanske snarare en filt ! =0

    SvaraRadera
  4. jag lär dig gärna kramar mamma

    SvaraRadera