onsdag, juni 30, 2010

Som en bokstavstrogen inför en ny bibelöversättning?

Att det ska vara så svårt att gå och lägga sig!
Maken är borta på läger i två veckor och jag njuter förvisso av att ha lite egentid här hemma (min mor kan konstatera att jag alltid tyckt om att vara för mig själv).
Jag har spenderat mycket tid åt att strukturera i min filofax (som jag fick i samband med prästvignignen - tack så mycket!), njutit av att titta på hur fin min filofax är, strukturerat lite mer i min filofax, slösurfat och så självklart strukturerat i min filofax!

Visste ni för övrigt att det finns särskilda hålslagare till filofaxer?
Jag blev typ tårögd när jag fick veta det och dessutom FICK EN HÅLSLAGARE!!!
Idag har det dock visat sig att standarden på mellanrummet mellan hålen i filofax måste ha ändrats sedan den hålslagaren införskaffades. Det stora mellanrummet i mitten av pappret blir för litet så att det liksom saknas ett hål längst ner på pappret...

...är det någon mer än jag som tycker att detta är ett oerhört intressant inlägg?!?

Nåväl...
jag har i alla fall mycket svårt att komma i säng när jag är ensam hemma så här. Vi går alltid och lägger oss samtidigt och det är så ovant att bestämma helt själv när jag ska gå och lägga mig.
Jag känner mig lite som ett barn som är ensam hemma över natten själv för första gången och måste ta vara på den kvällstid som går att få - bara för att!
Fast med skillnaden att jag är trött och vill gå och lägga mig och bara inte riktigt vet hur riten nu ska gå till när det inte är som vanligt - för såhär har vi aldrig gjort!
okej, jag inser nu att liknelsen med barnet var inte alls tillfredsställande.

Äh!
Go'natt!

1 kommentar:

  1. Åh! En filofax! Jag hade en jättelänge, för typ hundra år sedan, tills den ramlade isär av sig själv. Jag älskade den. Nu är jag för snål för att köpa en ny för almenackan jag har nu räcker ju ända till i mars nästa år..... men hmmmm... kanske ska man satsa på en läcker ny filofax för ett strukturerat prästliv i Stockholms förortsvildmarker.

    // Anette

    SvaraRadera