söndag, februari 28, 2010

Saker du inte visste men snart vet

Jaha. Så har man blivit tilldelad något slags uppdrag av Maria att formulera 7 saker ingen vet om mig. Ingen lätt uppgift, inte. De flesta saker du inte vet om mig vet du ju inte av den enkla anledningen att jag inte vill att du ska veta det!
Men jag har tagit mig i kragen och ägnat mycket tid och noggranna efterforskningar i mitt inre för att hitta något att berätta om mig själv för just dig, så här kommer nu sju saker som du kanske, men förmodligen inte vet.


1. Trots att jag sällan (eller aldrig) visar det så kan jag faktiskt, och framför allt förstår jag tyska.

2. Många vet att jag är en sjukt blödig person, men kanske kände du ändå inte till djupet av detta: Jag kan inte se den här reklamfilmen utan att börja gråta (självklart var jag tvungen att titta på den nu när jag länkade och började såklart böla! When will I ever learn?!).

3. Jag lurade folk (om de gick på det är jag inte så säker på) när jag var liten att jag och Michael Jackson var goda vänner och brukade träffas för att spela schack.

4. Jag har en leverfläck på ryggen som ser ut som ett utsmetat bläckstreck. Gissa hur många gånger jag glömt bort vad det är och försökt tvätta bort det.

5. Jag ogillar så skarpt att prata i telefon att jag försöker planera in telefonsamtal så att jag har "ställtid" efteråt så att hjärtat ska hinna sakta ner.

6. Folk som träffar mig kanske inte skulle beskriva mig så, men jag är faktiskt en oerhört stolt person: Jag försöker i möjligaste mån att undvika saker jag inte är bra på eller som jag är osäker på om jag är bra på. Men om jag inte kan undvika dem så lägger jag ner hela min själ på att bli bra på det.

7. Om jag hade fötts med en snopp hade jag hetat Mikael.

Så där ja!
Tydligen ska man nu även skicka denna uppgift till sju nya stackare. Men eftersom den som skickat det till mig inte gjort sig det besväret tänker inte heller jag göra det. Jag drabbar enbart en endaste stackare, nämligen min favortbloggare (detta ska ju tydligen vara någon form av utmärkelse) Ketchupmamman. Här får du nu en virituell fackla (den är också osynlig). Go Karin, go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar