måndag, januari 26, 2009

Tredje gången gillt!

I våras var jag ute på min första enskilda praktik (VFU). Jag kom med önskemålet att få prova på en innerstadsförsamling eftersom jag själv är förortsbarn. "Jättebra att du önskar" fick jag till svar och placerades i... Barkarby (för er som inte är stockholmare eller av annan anledning inte känner till Stockholms geografi: Barkarby ligger INTE i innerstaden).
Nåväl, tänkte jag, det kommer fler praktiker. Inför VFU'n i höstas passade jag på att återigen uttrycka mitt önskemål om innerstaden, och placerades i... Solna! (inte heller innerstaden, men närmre).
Inför denna tredje och sista VFU la jag ner mina försök att påverka platsen för min praktik. När jag öppnade mailet från samordnaren av dessa praktiker idag fick jag till min glädje se att min önskan äntligen har uppfyllts. I vår kommer jag att göra min VFU-period här. Och inte nog med det, jag kommer att ha världens bästa handledare (ingen press på henne!)
Jag ser fram emot detta med glädje och spänning.

7 kommentarer:

  1. *moahahahahahaha!* världens bästa....well, vi får väl se...(jag måste ju åka upp och inspektera - när är det?)

    SvaraRadera
  2. v.13-15, slutar med påsken. Kom du bara, jag ska göra henne en sån hejdundrandes handledare av henne, skaka om hennes värld och vägra gå med på några förtryckande riter, såsom gudstjänst och liknande!(temat på praktiken är homiletik och liturgi)

    SvaraRadera
  3. *fnissar* du vet att kyrkan är stängd och vi lever i exil va? Mea culpa.

    SvaraRadera
  4. jo jag såg det på hemsidan. Man ska väl aldrig både få och äta kakan...
    men jag läste att påskfirandet kanske blir i kyrkan.
    Hoppas hoppas hoppas!

    SvaraRadera
  5. Igår beslutades att etapp 2 blir, MEN idag ska vi besluta om var vi firar påsken. Och som det låter så blir det i en kyrka. Och inte nån dålig ;-) Oroa dig inte, du ska nog både få predika dig blå och vifta med armar och öron!

    SvaraRadera
  6. Yeehaaa!
    Jag erkänner att jag blir lite skraj. åtminstone nervös

    SvaraRadera