lördag, januari 17, 2009

Som jag har saknat det

Idag har jag haft konfirmander. Det har jag inte haft sen i somras och det är nästan så att jag har haft lite abstinens.
Nu ska jag ha en helggrupp under våren tillsammans med en pedagog. Jag har verkligen haft en sjukt bra dag. Det är verkligen en välsignelse att få arbeta med konfirmander (och ledare).
Dagens tema var bön och de var så genuint intresserade av detta med att be. När jag kände det som om jag hade pratat så länge att jag knappt lyssnade själv var de fortfarande helt med och nyfikna. Det är ett oerhört härligt litet gäng.
Jag försökte mig på att göra en frälsarkrans-vandring också och den blev faktiskt riktigt lyckad om jag får säga det själv. Vi vandrade genom hela frälsarkransen med hjälp av fötterna, bibeln, ögonen, öronen och händer och armar. Allt som allt var vi 12 i gruppen idag och det var en perfekt storlek för att kunna göra en sån här vandring i helgrupp.
Imorgon är temat sakrament. Bland annat ska de få leka dop. Jag ser verkligen fram emot morgondagen.
Att det finns människor som inte vill ha konfirmander är för mig en gåta!

1 kommentar:

  1. Jag håller helt med dig Cissi. Jag tycker också att det är roligt.

    På min blogg har jag gjort ett bildcollage från helgen, kika på det om du vill. :)

    Kram Malin

    SvaraRadera