lördag, juni 28, 2008

Home sweet home

Tillbaka från två veckors konfirmandläger i Jämtland.
Kom hem igår kväll! HELT slut!
Jobbade idag från 9.00 på morgonen... vi var ju tvungna att packa upp då, så att församlingens andra läger kunde packa på eftermiddagen. De åker nämligen i morgon bitti.
Men det kändes riktigt skönt att komma tillbaka direkt och få det gjort.

Det har varit ett riktigt roligt läger, med forsränning och fjällvandring och underbara konfirmander och ledare.
Jag har åkt på många läger som ledare, men aldrig förr har jag varit lägerchef. Det var en riktig utmaning, och jag klarade den.
Saker och ting kan ju alltid bli bättre än vad de är, man är ju alltid självkritisk. Men jag måste säga att jag faktiskt är stolt över mig själv.
Innan jag åkte fanns det många människor som trodde på mig, trodde att jag skulle klara rollen som lägerchef. Jag själv var lite osäker på vad som förväntades av mig, och jag var riktigt nervös...
Men nu är jag så nöjd och glad! Och jag inser att jag inte skulle velat ha någon annan roll på lägret än just chef.

Nu ska jag jobba en vecka och sen ska jag ha en härlig ledig (och solig hoppas jag) sommar fram till mitten av augusti.

Borta bra men hemma bäst!

4 kommentarer:

  1. Kul! Klart du klarade det :-) Sedan är det bra att inte bli blind och tro att man inte kan göra saker annorlunda eller för den delen bli blind och se att det som faktiskt blev, blev bra!

    Vem jobbade du med förresten?

    SvaraRadera
  2. (och så glömde jag prenumerera på kommentarerna så jag ser om du svarar, därav detta till synes och för många meningslösa meddelande :-P )

    SvaraRadera
  3. Jag jobbade med Katarina von Otter, präst och Pia Eklund nyvigd diakon, som fått tjänsten som skoldiakon i Vällingby

    SvaraRadera
  4. Kul! Katarina var padj i Hägersten mitt första år där. Du får hälsa henne från mig!

    SvaraRadera