måndag, april 07, 2008

Hit och dit!

Jag har ju under hösten och våren bara pluggat på halvfart och arbetat halvtid samtidigt.
Men de tre senaste veckorna har jag varit ute på VFU (Se inlägg nedan), på helfart. Att vara heltid på ett ställe och halvtid (knappt) på ett annat har inneburit en hel del flängande hit och dit. Annars har jag kunnat anpassa så pass att jag aldrig behöver vara på två olika ställen på en och samma dag, men detta har inte funkat dessa tre veckor. Det har varit rätt utmattande.
Men igår var det sista VFU-dagen, och i morse när jag vaknade och åkte till jobbet tänkte jag att det skulle bli så skönt att bara vara på ett ställe idag... idag skulle jag bara jobba, ah!
Men så tog jag en glimt i almanackan vid halvelva-tiden och märkte till min förskräckelse att jag skulle ha samtalsgrupp på skolan mellan ett och halvtre.
Nu är jag tillbaka på jobbet och har en knapp timme på mig att förbereda kvällens grupp.
Det blev visst lite fläng idag ändå. suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar