måndag, september 17, 2007

Mycket snack men lite verkstad

Äntligen var det dags. Det jag har laddat för sen jag började jobba.
Det jag har hittills har jobbat mot. Första gruppen skulle starta idag.
Vi var på planeringshelg i helgen. Nästan alla ledare var med. Det var ledarutbildning och planering som stod på schemat.
Vi hade otroligt kul och planeringen gick som smort. Alla åkte vi därifrån laddade inför veckans grupper och förväntansfulla över det vi planerat.

Så kom då dagen. Klockan 16 samlades hela ledargänget till Miniligan. Vi hade en ledarsamling. Gick igenom kvällen. När klockan var halvfem hade det bara kommit ett enda barn.
När klockan var kvart i fem var det fortfarande bara detta enda barn, som ännu inte hade velat gå in. Några minuter senare sprang barnet hem.
Ingen vidare start på terminen må jag säga.
Vi var alla snopna.

Vi ägnade den avsatta tiden åt lite ledarutveckling. Ledarna fick öva på att hålla de lekar de skulle hålla senare i terminen mm.
Den stora frågan är: Varför kom ingen? Brevet gick ut i god tid och det gick ut till barn som innan varit otroligt aktiva.
Morgondagen väntar telefonsamtal.

Det blir intressant att se hur det kommer att se ut i gruppen som börjar på onsdag!

1 kommentar:

  1. Vilken start på terminen, låter som det var riktigt jobbigt.
    Nu har jag varit på besök på min blogg så det är bara att titta in när du känner för det.
    Hoppas det kommer några flera barn på onsdag. jag håller en tumme.
    Kramisar syrran!

    SvaraRadera