lördag, augusti 11, 2007

Den levande resväskans återkomst

Så var man äntligen hemma efter att ha kastat omkring sig som en vante utmed hela Sverige.
Sommaren har varit som följer:

13 maj - bröllopsresa till Kreta
hem till stockholm efter en vecka
Därpå upp till Sandviken för mannens sista arbetsveckor i kyrkan, två veckor.
Tillbaka till Stockholm.
2 dagar senare ner till Helsingborg.
Packar om väskan för att dagen därpå åka till Hönö i Göteborgs skärgård en vecka.
Tillbaka till Helsingborg, en vecka.
Tillbaka till Stockholm.
2 dar senare på läger utanför Rättvik en vecka.
Tillbaka till Stockholm.
2 dar senare till Luleå för Stora årsmötet för Svenska kyrkans unga = borta 4 nätter (varav 2 på tåg).

Nu är jag hemma för att stanna resten av sommaren (förmodligen).


Under SÅM (Stora årsmötet) uppstod en hel del dötid då tröttsamma diskussioner i talarstolen aldrig verkade ta slut. Dessa kombinerade med en hel del övertrötthet resulterade i en rejäl bajshumor. Omoget och barnsligt men ett väldigt roligt sätt att få tiden att gå.
Filmtitlar med utbyte av ett ord i titeln blev ett populärt tidsfördriv och här publiceras nu top 10-listan. För er som inte finner det roande i detta ber jag ha överseende och läsa något annat inlägg i stället. För er andra ger jag er...

Top 10-listan utan inbördes rangordning:
BAJSA MED VARGAR
BEHIND ENEMY BAJS
DEEP BLUE BAJS
KAN DU BAJSA JOHANNA?
MITT STORA FETA GREKISKA BAJS
THE THIN RED BAJS
ÄLSKLING, JAG KRYMPTE BAJSET
DÖDA POETERS BAJS
TITTA, HAN BAJSAR
BAJSA DEN SOM BECKHAM

4 kommentarer:

  1. du är rolig du kramar mamma

    SvaraRadera
  2. Händelserik sommar, skönt å vara hemma ett tag nu va? kramar Syrran!

    SvaraRadera
  3. Min favvis är annars den poetiska titeln Så vit som en bajs...

    SvaraRadera
  4. Maria: den var bra. Jag bajsar på flodhästarna är ju oxå en goding!

    Jessica: Ja, oerhört, det stämmer verkligen det där dom säger: borta bra men hemma BÄST!

    SvaraRadera