torsdag, augusti 16, 2007

Dataspel - ursprunget till all världens ilska

Jag är en sån där tjej som aldrig har fattat det där med tv-spel och data-spel.
Jag är inte intresserad. Ändå så lockar då och då någon (=min make) in mig i ett spel, och så fastnar jag. FAST JAG INTE VILL!!!

Detta har nu hänt.
Min kära man har nyligen lånat gamla Harry Potter-spel till pc av min syster. Dessa är skapade för något sämre datorer vilket gör att man typ får ont i ögonen av att spela dem på vår dator.
Ändå öppnade jag spelet, började spela och har spelat det någon stund varje dag i några dagar nu.
Och jag HATAR det fruktansvärda spelet. Jag är så dålig på det att jag skäms. Min dåliga Harry bara svimmar hela tiden (för ingen kan ju dö i ett barnspel): ramlar ner från höga avsatser och annat, och han gör då inte vad jag säger åt honom att göra, och jag blir så ARG.
Ändå kan jag inte låta bli att öppna det lite nu och då, och liksom försöka en liiiiiiten stund till.

Detta kan inte vara bra för hjärtat.

1 kommentar:

  1. Ha ha, Ja se vad jag lurar dig till. Men jag tror att det är lättare att hoppa om man har en vanlig mus lättare att styra än med den ni har. Lycka till syster!! Får ringa å skälla ut mig när du vill Kraaaaamar!!

    SvaraRadera