tisdag, juni 19, 2007

Soffpotatis på hjul

För snart två veckor sedan opererade jag min hallux valgus.
De har med andra ord sågat i min fot... på två ställen. Trevligt va? Det är inte skönt efteråt i alla fall!
De här två veckorna har så inneburit att jag på sätt och vis har förvandlats till en soffpotatis. För det har varit min dagliga syssla: att sitta i soffan.
Från detta läge har jag sedan utgått i mina övriga sysslor, såsom att lösa sudoku, läsa, vila, titta på tv, skriva, brodera osv.
Nu har jag börjat gå lite mer (egentligen lite mer än jag får), men när jag ska ta mig långa sträckor får jag skjuts i en gammal rullstol som vi har lånat från Fredriks församling.
Jag känner mig inte snygg, men jag är MOBIL!

På torsdag åker stygnen av och sen ska jag gå med förband i två veckor. Efter detta får jag börja använda foten lite flitigare. Så när det förhoppningsvis är som bäst sommar (snälla gode Gud!) får jag bada. Och SOM jag ska bada sen!

Vadå?
Om jag är sugen på att ta andra foten?
Jag väntar nog lite med den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar