tisdag, april 24, 2007

Så var det värsta i alla fall över!

Okej...
Halva föreläsningsdagen är nu avklarad, den tuffa biten.
jag har nu, precis före lunch, haft min redovisning av Ragnar Persenius bok "nådens budbärare - om den sakramentala folkkyrkan". Det gick bra. Jag tror att läraren var nöjd, och redovisningen inspirerade faktiskt ett gäng människor till att läsa boken, vilket jag ser som positiv kritik. Då har jag ju lyckats presentera boken och hans teologi på ett sätt som väcker intresse.

Nästa steg är att skriva färdigt referatet samt ytterligare en skrivuppgift (efter att andra halvan av föreläsningsdagen är avslutad naturligtvis). Sedan är det bröllopsplanering som får uppta mitt liv, fram till dem 12 maj.
Efter resan får jag en hemtenta att göra över en dag. Men det får jag oroa mig över när jag kommer tillbaka. Nu är det en sak i taget som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar