lördag, april 21, 2007

Ledig helg - jag? Mmm visst, och jag ska heta Sjöstedt livet ut också!

Pust!
Går EN kurs på halvfart just nu. Detta var ett strategiskt val av mig.
Jag tänkte: okej, jag ska gifta mig 12 maj. Jag älskar att planera, och bröllop ska tydligen ta mycket tid i anspråk.
Så därför valde jag att BARA läsa halvfart denna termin.
Allting började bra. De första veckorna på terminen tog bara en halvfart i anspråk från mitt liv.
Men de senaste veckorna har jag för att hinna med allt i kursen lagt ner mellan 30 och 40 timmar varje vecka. Det, mina vänner, är INTE halvfart!

När det nu (på dagen) är tre veckor kvar tills jag gifter mig, sitter jag med plugg upp över öronen som måste göras idag och kvälls/natte-tid söndag och måndag. Jag har nämligen bokat upp mig dagtid dessa dagar för fromma saker såsom kyrkfika (ska hålla i, inte enbart förtära!) och att reka med bröllopsfotografen + provmöblera festlokalen.

Till råga på allt träffar jag aldrig min blivande make. Han kommer ner (bor i Sandviken) för att reka med fotografen och följa med till festlokalen. Sen ska vi ta oss till västerås någon dag för att fixa ringarna. Förutom detta ses vi inte förrän dagarna innan giftermålet!
Ska de va såhär?!?

Så mycket för halvfartsstudier, man undrar ju hur mitt liv hade tett sig med helfartsstudier! AHHH!!!

3 kommentarer:

  1. va ska du inte byta efternamn kramar mamma

    SvaraRadera
  2. Hoppas du hinner andas lite med
    kramisar syrran!

    SvaraRadera
  3. okej.... Förklaring: Rubriken är ironisk! Jag har lika mycket ledig helg som jag ska heta Sjöstedt hela livet...
    Det vill säga INTE ALLS!

    SvaraRadera