torsdag, augusti 24, 2006

Drömmande i Sandviken















Så går en sommar från vårt liv och kommer aldrig åter.
Och här sitter jag, storstadstösen, i en lägenhet i centrala Sandviken.
Vad gör jag här?!? undrar du...
Jo, jag har troget åkt för att hälsa på min fästman som inte längre bor hos mig.
Varför har han flyttat till Sandviken?!? undrar du...
Jo, för att göra ett års praktik i en församling här.
Gud kallar Fredrik till Sandviken, och låter mig hållas i storstan ett litet tag till.
Hur ska jag klara det?!? undrar du...
Jo, ett evigt pendlande fram och tillbaka...
...och så telia fritid såklart!
Men inte vet jag hur jag ska stå ut i veckorna utan min älskades famn att somna i.
Hellre nu än sen.
Det sägs ju att förlovningstiden ska vara en tid av prövning.
Men ingen har berättat om alla resekostnader!!!

2 kommentarer:

  1. Jag förstår dig!

    *minns det tidigare pendlandet mellan Västerås och Hallsberg*

    Håll ut, och hälsa Fredrik från mig!

    SvaraRadera
  2. will do...
    visst ska man väl gratulera dig nu va, Allan?!?
    Tack för flyttkortet förresten...

    SvaraRadera