tisdag, april 07, 2009

Det är inte bara att flytta in...

Jag är så trött i min kropp.
Ryggen värker, nacken är stel, jag har träningsvärk i sort sett i hela kroppen...
...Men det är såååååååååååå värt det!

Värken beror nämligen på att jag i flera dagar i sträck har varit i vår nya lägenhet och fixat. Dels har vi städat och skrubbat en massa. Dels har vi rivit tapet och spacklat. Ikväll ska jag tillbaka och riva mer tapet och spackla mera.
Sen ska det målas tak, målas vägg, målas mera tak och målas mera vägg.
Jag är i mitt esse!!!

På söndag är det uppståndelsefest/inflyttningsfest i en förhoppningsvis snygg, men omöblerad lägenhet. Folk får ta med sina egna sittplatser, en del kuddar och kanske någon stol kommer vi ha släpat dit.
Förhoppningen är att åtminstone ett rum ska vara helt färdigmålat till dess. Varje kväll denna vecka spenderas med att försöka fullfölja det målet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar